dilluns, 28 de maig del 2012

JOAN JOSEP MUÑOZ CAP DEL PARC DE FLIX

Entrevista publicada a El Periódico de Catalunya, el 28 de maig de 2012

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/societat/primer-dia-vaig-pensar-aqui-prendre-mal-pero-anys-1843323

«El primer dia vaig pensar: 'Aquí hi prendré mal', però ja fa 26 anys»

El cap del parc de bombers voluntaris de Flix (Ribera d'Ebre), format per 17 persones, és operador de planta a la química Kemira. Avui té 44 anys. Quan va complir els 18, van obrir el parc i hi va entrar. La seva primera missió com a bomber va ser anar a atendre un foc a la Seu d'Urgell (Alt Urgell), a l'altra punta de Catalunya. «Vam iniciar el viatge amb formació zero, tot eren rialles, provant les sirenes... A l'arribar vam començar a veure columnes de fum, un camió bolcat, i es van acabar les rialles», recorda. L'endemà al matí es va plantejar deixar-ho. «Aquí hi prendré mal», va pensar. «Però ja han passat 26 anys».
Com altres voluntaris, en una ocasió va intentar passar les proves per ser bomber professional. «No n'estava convençut i no em vaig preparar bé, i sent voluntari, a més, podia seguir exercint al meu poble», argumenta.
«El millor d'aquesta feina és quan sents que ajudes la gent. El pitjor, quan algun company cau ferit o quan algú queda atrapat, en successos com el d'Horta de Sant Joan. O quan tenen lloc conflictes com el que hem viscut arran del foc de Rasquera. No m'agrada el que ha passat», admet.
«Si es comenta tornar a parar, jo no en vull saber res, el meu parc sortirà», assegura. Però algú ha de tornar-los la il·lusió. «Jo, per exemple, fins i tot he sacrificat les vacances en un parell d'ocasions per ser voluntari. La meva dona no es queixa perquè el pack ja anava amb mi quan ens vam casar, però al final et planteges si tot això val la pena o no», explica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada