dijous, 16 d’agost del 2012

Resposta d'un bomber voluntari

Carta publicada al diari Segre, el 6 d'agost, per Ramon Lluís Closa i Boixadera.


Fa trenta anys que sóc bomber voluntari al parc de Ponts, sempre que ha fet falta i he pogut he col·laborat amb els bombers, mai he cobrat cap cèntim doncs, els diners que em paga la Generalitat quan hi ha algun servei els deixo al fons que tenim  al parc.


Actualment crec que hi ha tres grups de bombers, és a dir professionals (que hi dediqueu tota la vostra jornada laboral), mixtes ( que tenen alguna feineta o no en tenen cap i  hi  poden esmerçar més temps ) i els voluntaris (que tenim una feina i quan podem col·laborem).

Jo conec molts bombers professionals als qual admiro i aprecio, però es ben cert que en tots els col·lectius hi ha persones positives i negatives, sens dubte, els que signeu la carta del dia  u d’agost,  esteu en el segon grup. Els bombers en general són persones que resolen problemes, vosaltres,  el que esteu fent,  és crear-ne molts, a més  a més en aquella carta dieu mentides.

La Generalitat aquest estiu ha volgut que als parcs de voluntaris hi hagi un mínim de tres i màxim cinc bombers  amb presència al parc al llarg de deu hores. Evidentment els que tenim una feina fixa amb horaris rígids no ho podem fer, llavors la gent que té una feina o una feineta o no en tenen cap i no cobren de l’atur resolen aquesta situació. Al nostre parc no tenim cap mosso ni tècnic d’ambulància que sigui bomber voluntari ,tant de bo en tinguéssim molts.

Vosaltres sabeu molt bé que els caps de guàrdia són els responsables de decidir quins parcs van a un foc i quins no, estic convençut que molts bombers professionals, mixtes i voluntaris hauríem volgut acudir  a ajudar en el foc de L’Alt Empordà, però si no ens  ho van ordenar he de pensar que va ser  perquè a les nostres comarques també hi ha un alt risc d’incendi, jo vaig patir molt per no poder-hi anar, estava a casa  seguint l’ incendi per internet. i a punt de marxar si em demanaven.

Als bombers professionals vos desitjo lo millor,  em sap molt de greu que vos retallin el sou, però els que signeu la carta penseu que Alemanya només té bombers professionals a les poblacions de més de cent mil habitants. Ells  alguna vegada han dit que el nostre model de bombers professionals no el poden pagar,  sempre he pensat que els bombers mixtes i voluntaris cobrim mancances pressupostaries.

Els signants d’aquella carta sí que em sembla que no feu res de positiu per resoldre els conflictes que hi ha, doncs amb el vostre procedir esteu apagant el foc amb gasolina.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada